projekt: http://szablony.atcsites.com

O SZKOLE

projekt: http://szablony.atcsites.com

FOTOGALERIA

projekt: http://szablony.atcsites.com

LLP  COMENIUS

projekt: http://szablony.atcsites.com

MENU GŁóWNE

Strona główna

Projekt

50 - lecie

Rekrutacja

Plan lekcji

Historia szkoły

Nasz patron

Kronika

Kadra

Orlik

Projekty edukacyjne

Ubezpieczenie

    INFORMATOR

Dokumenty

Harmonogram

Kalendarium

Rada Rodziców

Opieka specjalistów

Samorząd 

 
 

Warto przeczytać

Zdolni znad Brdy


Z książką w trampkach




BYDGOSZCZ- nasza mała Ojczyzna



KSIĄŻKA- najwierniejszym towarzyszem w podróży życia

Spotkania pokoleń


Bąbel matematyczny

goszczy

ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNE Z UDZIAŁEM PSA – KYNOTERAPIA

     W naszej szkole  prowadzone są zajęcia terapeutyczne z udziałem psa /dogoterapia/, inaczej terapia kontaktowa. Dzieci, obcując z psem, stają się bardziej otwarte, samodzielne, łatwiej pokonują trudności  związane z nauką i codziennym funkcjonowaniem i radzeniem sobie z emocjami.
     W trakcie wspólnej zabawy z czworonożnymi przyjaciółmi  ćwiczą koncentrację uwagi, pamięć, uczą się wyrażania uczuć, rozwijają zdolności plastyczne.
     Zajęcia  prowadzone są w kilkuosobowych grupach, a program uwzględnia potrzeby każdego dziecka indywidualnie. Psy pracujące, Skarlet i Odri zostały poddane specjalistycznemu szkoleniu, są pod stałą opieką lekarza weterynarii oraz wciąż się uczą tak, aby mogły pomagać dzieciom i motywować je do działania.



SKARLT  - Cavalier King Charles Spaniel

ODRI  - Golden Retriever



     Podczas zajęć uczniowie klas 1-3 poszerzają słownictwo i wiedzę z różnych dziedzin życia, a w szczególności przyrodniczą.
     Nauka matematyki, czy czytania w trakcie zabawy z milusińskimi nie jest już tak trudna i monotonna. Dzieci ćwiczą prawidłowa wymowę, wykonują ćwiczenia ruchowe oraz grafomotoryczne. Relaks przy psie to wspaniały czas na przerwę w trakcie dnia.
Kontakt ze zwierzęciem wyzwala spontaniczną aktywność dzieci, które budują lepsze relacje z rówieśnikami i łatwiej jest im przestrzegać zasad i reguł panujących w szkole.

     Zaspakajanie potrzeby dotyku, ciepła, opieki nad zwierzęciem jest bodźcem
do rozwoju, kształtowania charakteru, a jednocześnie wspaniałą okazją do nauki przez zabawę. Stąd też dzieci uczestniczą w zajęciach chętnie, są aktywne, bardzo opiekuńcze i troskliwe. Mają tylko jeden kłopot - pieska nie można zabrać do domu.


 
                                       Prowadząca zajęcia :
Monika Rudolf-Bednarek



Aktualności

Integracja

Biblioteka

Świetlica








 monitoring pozycji