projekt: http://szablony.atcsites.com

O SZKOLE

projekt: http://szablony.atcsites.com

FOTOGALERIA

projekt: http://szablony.atcsites.com

LLP  COMENIUS

projekt: http://szablony.atcsites.com

MENU GŁóWNE

Strona główna

Rekrutacja

Plan lekcji

Historia szkoły

Nasz patron

Kadra

Kronika

Uczniowie

Orlik

Projekty edukacyjne

    INFORMATOR

Dokumenty

Harmonogram

Kalendarium

Rada Rodziców

Opieka specjalistów

 
 

Warto przeczytać

Zdolni znad Brdy


Z książką w trampkach




Szkolny i miejski projekt edukacyjny pn

Z książką w trampkach –  wychowanie  przez czytanie



IV EDYCJA SZKOLNEGO I MIEJSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO
PN. „Z KSIĄŻKĄ W TRAMPKACH – WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE”
(realizacja w klasach IV-VI z włączeniem wybranych klas I-III)


Im bliżej ogląda się jakąś rzecz, tym głębiej spogląda się w jej przeszłość”.

W roku szkolnym 2016/2017 zapraszamy – już po raz czwarty – Uczniów, Rodziców i Nauczycieli do udziału w szkolnym i miejskim projekcie edukacyjnym pn. „Z książką w trampkach – wychowanie przez czytanie”. Projekt ten, nawiązujący do kampanii społecznej: „Cała Polska czyta dzieciom” oraz programu: „Czytające szkoły” gromadzi, wokół szeroko pojętego „świata” książek, uczniów: klas IV-VI z włączeniem wybranych klas I-III Szkoły Podstawowej nr 20 w Bydgoszczy, a także klas starszych innych bydgoskich szkół podstawowych. Jego odbiorcami są nie tylko dzieci, lecz również dorośli, którzy uczestniczą w wymianie książek i poglądów na temat literatury.

W bieżącym roku szkolnym nadal będziemy odnosić się do najważniejszego celu projektu, czyniąc książkę stałym, ważnym elementem otaczającej nas rzeczywistości – uwrażliwiającym, przyczyniającym się do wychowania młodych ludzi, formującym ich osobowość. Jednak tym razem głównym motywem uczynimy czas w utworach dla dzieci i młodzieży, oglądany przez pryzmat różnych przedmiotów. O ile świat przedstawiony w utworach lirycznych znajduje się najczęściej „poza czasem”, o tyle istotną cechą prozy jest właśnie upływ czasu, który możemy zaobserwować zwłaszcza na dwóch płaszczyznach: narracji i zdarzeń. W powieściach czas zdarzeń zawsze jest osadzony w jakiejś realnej społecznej, obyczajowej, historycznej czy politycznej rzeczywistości, o której mogą „opowiedzieć” czytelnikom… różne przedmioty. Możemy je zatem potraktować jako swoiste znaki czasu.

Podczas różnych form spotkań z literaturą dziecięco-młodzieżową uczniowie, ubrani w wygodne bluzy, dżinsy i trampki, będą odczuwać jej terapeutyczną moc – relaksować się, rozpoznawać swe uczucia i emocje.

             

Szczegółowy harmonogram konkursu

            Nasze przedsięwzięcie ma charakter: dydaktyczny, artystyczny, rekreacyjny i integrujący. Logo projektu wykonała absolwentka naszej szkoły – Martyna Nitek.

Serdecznie zapraszamy do udziału w różnych formach spotkań z literaturą piękną!

AUTORZY i REALIZATORZY PROJEKTU
 

Magdalena Atraszkiewicz

Ewa Danielska

Małgorzata Grynienko

Katarzyna Hildebrandt

Arleta Kempa

Violetta Kurzaj

Lucyna Pawlicka

Alina Radomska

Katarzyna Sidorowicz-Wojno

Hanna Wielgat

Iwona Zasieczna

Anna Wereszczyńska





Integracja

Biblioteka

Świetlica













 monitoring pozycji