projekt: http://szablony.atcsites.com

O SZKOLE

projekt: http://szablony.atcsites.com

FOTOGALERIA

projekt: http://szablony.atcsites.com

LLP  COMENIUS

projekt: http://szablony.atcsites.com

MENU GŁóWNE

Strona główna

Projekt

50 - lecie

Rekrutacja

Plan lekcji

Historia szkoły

Nasz patron

Kronika

Kadra

Orlik

Projekty edukacyjne

Ubezpieczenie

    INFORMATOR

Dokumenty

Harmonogram

Kalendarium

Rada Rodziców

Opieka specjalistów

Samorząd 

 
 

Warto przeczytać

Zdolni znad Brdy


Z książką w trampkach




BYDGOSZCZ- nasza mała Ojczyzna



KSIĄŻKA- najwierniejszym towarzyszem w podróży życia

Spotkania pokoleń


Bąbel matematyczny


Szkolny i miejski projekt edukacyjny pn

Z książką w trampkach –  wychowanie  przez czytanie



IV EDYCJA SZKOLNEGO I MIEJSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO
PN. „Z KSIĄŻKĄ W TRAMPKACH – WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE”
(realizacja w klasach IV-VI z włączeniem wybranych klas I-III)


Im bliżej ogląda się jakąś rzecz, tym głębiej spogląda się w jej przeszłość”.

W roku szkolnym 2016/2017 zapraszamy – już po raz czwarty – Uczniów, Rodziców i Nauczycieli do udziału w szkolnym i miejskim projekcie edukacyjnym pn. „Z książką w trampkach – wychowanie przez czytanie”. Projekt ten, nawiązujący do kampanii społecznej: „Cała Polska czyta dzieciom” oraz programu: „Czytające szkoły” gromadzi, wokół szeroko pojętego „świata” książek, uczniów: klas IV-VI z włączeniem wybranych klas I-III Szkoły Podstawowej nr 20 w Bydgoszczy, a także klas starszych innych bydgoskich szkół podstawowych. Jego odbiorcami są nie tylko dzieci, lecz również dorośli, którzy uczestniczą w wymianie książek i poglądów na temat literatury.

W bieżącym roku szkolnym nadal będziemy odnosić się do najważniejszego celu projektu, czyniąc książkę stałym, ważnym elementem otaczającej nas rzeczywistości – uwrażliwiającym, przyczyniającym się do wychowania młodych ludzi, formującym ich osobowość. Jednak tym razem głównym motywem uczynimy czas w utworach dla dzieci i młodzieży, oglądany przez pryzmat różnych przedmiotów. O ile świat przedstawiony w utworach lirycznych znajduje się najczęściej „poza czasem”, o tyle istotną cechą prozy jest właśnie upływ czasu, który możemy zaobserwować zwłaszcza na dwóch płaszczyznach: narracji i zdarzeń. W powieściach czas zdarzeń zawsze jest osadzony w jakiejś realnej społecznej, obyczajowej, historycznej czy politycznej rzeczywistości, o której mogą „opowiedzieć” czytelnikom… różne przedmioty. Możemy je zatem potraktować jako swoiste znaki czasu.

Podczas różnych form spotkań z literaturą dziecięco-młodzieżową uczniowie, ubrani w wygodne bluzy, dżinsy i trampki, będą odczuwać jej terapeutyczną moc – relaksować się, rozpoznawać swe uczucia i emocje.

             

Szczegółowy harmonogram konkursu

            Nasze przedsięwzięcie ma charakter: dydaktyczny, artystyczny, rekreacyjny i integrujący. Logo projektu wykonała absolwentka naszej szkoły – Martyna Nitek.

Serdecznie zapraszamy do udziału w różnych formach spotkań z literaturą piękną!

AUTORZY i REALIZATORZY PROJEKTU
 

Magdalena Atraszkiewicz

Ewa Danielska

Małgorzata Grynienko

Katarzyna Hildebrandt

Arleta Kempa

Violetta Kurzaj

Lucyna Pawlicka

Alina Radomska

Katarzyna Sidorowicz-Wojno

Hanna Wielgat

Iwona Zasieczna

Anna Wereszczyńska





Integracja

Biblioteka

Świetlica













 monitoring pozycji